lauantai 6. syyskuuta 2014

First few days

Moroo! Täällä mä ny olen! Melko hyvin kotiutunut uuteen kotiin, mutta silti koti-ikävä on päällä. Asun tämmösessa ihan söpössä huoneessa, sellanen perus hotellihuoneen kokonen. Kävin just ostamassa pari julistetta Walmartista, ettei tää ois ihan niin kolkko. Tää on ylimmässä kerroksessa ja ulkona on 27 astetta, joten täällä huoneessa on SAUNA! Eipä tarvii erikseen saunoo, mutta suihkussa täytyy käydä pari kertaa päivässä pesemässä nihkeys pois. Täällä ei saa pitää ikkunoitakaan auki, koska oravat puree ton suojaverkon auki ja tulee temmeltään tänne muuten. Ja täällä on jänniä mustia oravia, jotka kuulemma ei yhtään pelkää ihmisiä. Tää mun kämppä on "Student Ghetossa" joka on siis asuinalue kampuksen ympärillä, jossa asuu lähes pelkästään opiskelijoita. Eli musiikki pauhaa joka ilta ja aamuisin kaikki kadut on täynnä leffoista tuttuja punaisia mukeja ja pizzalootia.

Meillä on nyt koulussa ollut tää viikko ja on vielä huomisen NEWTS Orientation ja me ollaan leikitty maalilla ja leikitty muutenkin ja eilen käytiin hienolla illallisella Fort Henryssä joka on vissiin joku entinen linnake tai sotilastukikohta tai joku sellanen. Hienot maisemat ainakin oli. Mä oon saanut tuttuja, mutta en oikeastaan kavereita. Jotenkin mä ujostelen kauheesti ja oon ihan sulkeutunut. Kaikki muut on tuntenut jonkun täällä entuudestaan ja hengailee niiden kanssa. Mä oon ainoa, joka tuli tänne ihan yksin. Pitäis jotenkin päästä ulos kuoresta ja jutella ihmisille. Kuitenkin, saattaa johtua siitä, että mulla on kauhee ikävä Joonasta ja haluisin melkeinpä sen takia kotiin. Mutta tää on once in a lifetime kokemus, joten nokka kohti ens viikkoa ja koulun alkamista! Alan silloin myös käymään koulun salilla. Sitä mä odotan opiskelun ohella eniten.



Huomenna (lauantaina) on koko päivän kestävä mystery road trip ja sunnntaina on vapaata! Maanantaina alkaa sitten viimein tunnit. Enpäs enää keksi muuta kirjotettavaa, paitsi että Kanada on KALLIS! Kaupassa hyllyillä hinnat näyttää ihan ok:lta, mutta kaikkeen tulee kassalla 13% verot päälle. Onneks täällä on kolme kertaa päivässä ruoka niin ei tarvii ruokaan tuhlata juurikaan rahaa enää tän alkuhuuman jälkeen kun on kahminut kaikkee mitä ei löydy Suomesta. Esim Sprite Zeroo tölkissä. Ai että!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

thanks