torstai 21. elokuuta 2014

Matkat, check! Viisumi, check! Ahdistus ja kaduttaminen, double-check!

Nonniiih. Palkan tullen sain varattua loputkin lennot ja bussin Kingstoniin. Lähden siis ens perjantaina (29.8) Norwegianilla neljältä kohti New Yorkia, jonne saavun paikallista aikaa klo 20:05. Sitten mulla on johonkin viiteen luppoaikaa, kun viittä vaille seiska lähtee lento Torontoon. En yhtään nyt tiedä, että mitä duunaan siihen asti. Voi olla aika lyijystä olla hereillä, mutta jotenkin ei hotellinkaan maksaminen houkuta pariks tunniks. Koska siihen kuuluu vielä taksimatkatkin.. Torontosta lähtee 12 maissa bussi Kingstoniin ja pääsen nukkumaan hotelliin pariks yöks (ja varmaan ekaks päiväks).

Seuraavan kerran nousen sängystä silloin sunnuntaina kun pitää käydä maksamassa NEWTS Orientation-maksu. Toi on siis orientaatio (what the heck se nyt onkaan suomeks? ryhmäyttäminen? lol) vaihtareille ja sellaisille, jotka on vaihtanut muista kouluista Queen'siin ja sitten niille neroille, jotka on ensimmäisen vuoden käynyt jossain Queen's Castlessa. Laitan tähän videon (jos osaan) viime vuoden Orientationista (joka kylläkin on koko koulun laajunen, mutta samaa mekin tuolla tehdään):

 
Ihan huippua siis! Orientation on siis ekalla viikolla (1.-7.9.) ja vasta seuraavalla viikolla alkaa tunnit. I'm so excited. Maanantaina 1.9. mä muutan sinne taloon ja toivottavasti saan saman tien internetin, ettei tartte olla pimennössä. Yritän myös mahdollisimman nopeesti saada liittymän sekä pankkitilin ja -kortin sieltä. Mulle ei meinaan myönnetty Osuuspankilta luottokorttia, koska pitää olla 90 opintopistettä. Tyhmää. Mulla on vasta 60..

Mä pistän tähän nyt itelleni muistutukseks, että mistä meen kysymään pankkitiliä ja liittymää.
- Bell (liittymä)
271 Princess St. Kingston, ON K7L 1B4 Canada
- CIBC
Kingston Banking Centre
117 Bath Road Kingston, ON
Sitten niin se viisumi. Hain viisumia siis joskus about 29.7. Ja 5.8. Eli siitä viikon päästä sain viestin, että sulla on hakemuksessa viesti. Avasin sen puhelimella ja siellä näky vaan tiedosto, jossa oli hyväksytyn hakemuksen pohja. Ajattelin, että joo tollanen sieltä sit tulee kun se on hyväksytty ja jatkoin odottamista. Nyt kun on enää viikko lähtöön niin tuli pieni paniikki, että tuleeko se hyväksyntä vai ei! Ja menin tietokoneella kattoon sen, niin ei se ollutkaan mikään pohja vaan ihan oikee hyväksymiskirje. Puhelimella ei vaan näkynyt mun osotetta ja nimeä siellä. Joten enää ei oo stressiä, meikä sai viisuminkin ja vaan viikossa! Katoin noita processing timeseja ja siellä näky, että Lontoon toimistossa kestää 7 viikkoo se processing. Sori, mä en taaskaan osaa Suomea kun oon lukenu noi jutut vaan englanniks. :D Ja siis toi mun hakemus ois pitäny käsitellä siellä Lontossa. Hei käsittelyhän se sana olikin.. Lol..
Ja sitten siihen ahdistukseen.. Mä en oo ikinä ollu etäsuhteessa niin mua pelottaa ihan sikana, että kestetäänkö me tää aika. Hiipuuko se pikkuhiljaa? Mä en oo myöskään varmaan ikinä ollut näin rakastunut, joten siks pelottaa vielä enemmän. Voi kun tän kaiken vois peruuttaa, tai sitten nähdä tulevaisuuteen, että vieläkö me ollaan rakastuneita ens kesänä kun oon tullut takaisin. Pitää vaan tehdä kaikkensa, että tää kestää. Sniffety sniff sniff. Mutta ei auta itku markkinoilla, eteenpäin on porhallettava. Tää vaihto näyttää kummiskin niin hyvältä CV:ssä! Ja kokemuksena varmasti vertaansa vailla. Jos ei suhde sitä kestä, niin ei varmaan oltu tarkoitettu kestämäänkään.. :(


1 kommentti:

thanks